"سندرم دام"

تصمیم دارم یه سندرم جدید که به تازگی در سنگان کشف کردم توضیح بدم و بصورت case report در یک مجله خارجی چاپ کنم...

ماجرا از این قراره که روز سوم فروردین شال و کلاه کردم که برم مشهد و کنار جاده ایستادم تا سوار ماشین بشم و برم خواف...یه پژو RD سوارم کرد. یه آقای جوان سنگانی همراه زن ودو بچه اش بودن...بچه کوچیکی که تو بغل خانومه بود نظرم رو جلب کرد...بلوند و شبیه اروپائیها بود، ولی چشماش کمی مغولی بود...گفتم شاید اینا از قوم بربر باشن...

مقداری از راه رو که رفتیم خانومه پرسید شما دکتر هستید؟ گفتم آره!  

گفت بچه ام مریضه!

(تو دلم گفتم بسم الله!!! تو ماشین هم باید مریض ببینم!)

گفتم چی شده؟ سرماخورده؟!

گفت نه...مریضی قلبی داره...دکتر میگه قلبش سوراخه...ماهی یه بار میبریمش مشهد "اکو" میدیم...

(با خودم گفتم درست حدس زدی دکتر!)

مامانه ادامه داد: دکتر میگه این احتمالا" دیر راه میفته، دیر حرف میزنه و...

گفتم دکتر درست گفته...این هوشش از بچه های دیگه تون کمتره...بزرگ کردنش سخته...

مامانه گفت: البته عقب افتاده بودنش مهم نیست!!!خدا کنه مریضی قلبیش خوب بشه!

مامانه که با وجود روستائی و کم سواد بودن باهوش و تیز بود گفت: دکتر میگه اسم مریضیش "سندرم دام" هست!

خیلی جلوی خودمو گرفتم تا نخندم!!!

مامانه پرسید: من بقیه بچه هام (4 بچه) سالم هستن، پس این چرا این طوری شده؟ ممنکنه از جوش زدن (استرس) زمان بارداری باشه؟

گفتم بله این هم ممکنه، ولی علت اصلیش سن بالای مادر هست...شما چند سالتونه؟

مامانه گفت 35 سال...گفتم خوب نسبتا" بالاست...

اما نکته اصلی بامزه در این گفتگو نظر بابای بچه بود که میگفت: خانومم بعد از زایمان این بچه TLکرد (لوله هاشو بست)، خوب همینه دیگه...راست میگن که گناه داره...خدا قهرش اومده بچه مون مریض شده!

 

وا وصیبتا... به نظر شما من با این ملت عقب افتاده فکری باید چه کنم؟!

 

سلام

دیروز از مشهد برگشتم

عروسی پسرخاله جان به خوبی برگزار شد، البته اگه مسائل حاشیه ای و خاله زنک بازی های دو طرف نبود بهتر میشد!

مادرشوهر بازی خاله مون شروع شد!

عروس خیلی زیبا و در عین حال زرنگ و سرزبون دار بود! اما حسابی حرص خاله جان و دخترخاله جان ما رو درآورده بود!

پسرخاله هم که هنوز هیچی نشده زن ذلیل شده و حرفای خاله جون رو گوش نمیده و مغضوب علیه شده!

نمیدونم چرا تازگی ها این ازدواج ها اینقدر سست شده؟

یه حرف خاله زنکی میتونه بنیادش رو کن فیکون کنه! 

جوونا دم از عشق میزنن، ولی نمیدونن عشق واقعی چیه...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد